Huvudvärk!

Jag får snart huvudvärk. Har lagt en vecka snart på att reda ut
vad som orsakat vattnet i källaren förra veckan. Fick besök idag av företaget
som gjorde stambytet i somras i huset och jag fick äntligen ett vettigt svar.
Det visar sig att dräneringsrören är inkopplade till spolbrunnen men därifrån
finns inget utlopp till kommunens dagvattensystem. Vilket resulterar i att allt 
vatten samlas under huset och trycker upp genom betongplattan. 
Så fixar man inte dett lite snabbt så kommer det vara swiningpool 
nere i källaren så fort det regnar mycket.  

Fick ännu ett trevligt besked och det var att eftersom kommunens dagvattenledning
ligger högre upp än vår brunn så kan man inte få ett fall ut dit.
Man måste alltså gräva ner en pumpbrunn och installera en pump som pumpar
över vattnet till kommunens dagvattenledning.

Eftersom jag bara fick reda på att dräneringen måste ses över inom en snar framtid
och inte att det inte ens är påkopplas så ska man nu försöka lista ut vem som
ska betala för hela kalaset.

Har i alla fall hunnit beställa det nya fönstret till köket som blir 120x80cm och
har ägnat hela dagen till att köra massa lass med trädgårsavfall till tippen.
Hann med 4-5 vändar idag. Så totalt har det blivit 7-8 släp fulla med grenar, buskar osv.
Som tur är har man bara ett lass med löv att köra till sen är jag färdig ute.
Har även fått elementen pluggade så nu kan jag börja montera ner dom.

Hann ta en bild på "poolen" innan batteriet på kameran tog slut =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0