Östersjöfestivalen!!!

Den senaste veckan har varit ganska fartfylld. Som tur var det så jobbade jag bara
på måndagen och var ledig resten av veckan.
Fick besök från stockholm som stannade hela veckan. Man känner lite i efterhand att man är smått
sliten efter tre dagars drickande. Var ute och tog ett några öl på torsdagen.

Blev lite tufft att stiga upp till begravningen på fredag morgonen. Det var faktiskt första gången jag varit
med om en muslimsk begravning och jag måste säga att det blev tyngre än väntat.
Även om man inte har haft en jättenära relation så blir det konstigt när folk som har funnits där
hela ens liv bara försvinner plötsligt. Det som tar mest emot är att se hur ledsna alla andra runtomkring blir.

På fredagskvällen var det dags igen när Erik kom förbi hela vägen från kristianstad för att
dricka med mig. Precis när vi ska ut på stan och gå en sväng så börjar det spöregna så vi blev inne.
Blev i alla fall lite fyllekäk innan han åkte hem igen.
Lördagen började riktigt segt och med dåligt väder men det vände när Jonte och Evelin tittade förbi.
Riktigt roligt att träffa er och ta en (eller två) ihop =)

Nu är man tillbaka på jobbet i två veckor till innan min 3 veckors semester börjar. Undar vad man ska hitta på?
 
Under veckan har jag fått en och annan tankeställare och jag har blivit påmind ännu en gång att det spelar ingen
roll hur smal, snygg, ful eller hur mkt eller lite prylar man har, för i slutändan så är det folks goda gärningar
som väger tyngst och visar hur bra människa man är. Det tar mig emot när man ser folk överallt behandla varandra illa istället för att sträcka ut en hand.

Var trevlig, hjälp andra, ställ upp och var en bra kompis för förr eller senare så är det du som behöver hjälp!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0