Hemma igen..

Såå skönt att vara hemma igen efter en fullspäckad helg. Det har varit riktigt kul
att komma iväg lite och träffa släkten, spec när det var 4-5 år sen jag var där sist.

Begravningen på lördagen blev väl lite jobbigare än vad man hade väntat sig.
Inte ens jag som har svårt att fälla en tår i vanliga fall grät, precis som alla andra.
Men det är ju bra eftersom det betyder att morfar var omtyckt och är saknad.
Tycker bara det är så otroligt orättvist att människor som varken sköter
om sig eller bryr sig om andra lever tills dom blir 100+ medans andra personer,
som morfar som var världen goaste människa, alltid var glad och brydde sig om andra
ska behöva gå bort alldeles för tidigt..Du kommer alltid vara saknar, älskad och finnas
i mitt minne...



Resan hem gick väldigt bra däremot. Jag körde dom 3 timmarna på finska småvägar i
snöfall till färjan. Tumppi körde sedan hela vägen hem från stockholm och hem.
Otroligt skönt faktiskt att slippa köra och kunna sova istället. Var vaken till
och från när jag guidade Tumppi på vägarna.

Så nu är allt som vanligt igen och man har börjat jobba igen. Är så förbannat
seg på morgonen nu för tiden. Har såå svårt för att stiga upp.
Måste bero på vintern och skitvädret. Jag vill ha sommar och sol, Nuuuu..

Var ledig från jobb igår men körde ändå till ronneby på morgonen för att
hjälpa en jobbar kompis att riva nedervåningen på hans hus.
Hela vår grupp var där och hjälpte till och det gick verkligen undan.
Måste påminna mig själv att inte köpa ett totalt renoveringsobjekt när man
ska köpa hus senare...

Nu är det mat och packa träningsväskan som gäller...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0