Nära ögat!!

Dagen började bra igår (onsdag) och eftersom det snöat hela natten
så blev det ingen brandövning på jobbet. Istället fick vi åka ner till fälthållningen för
att hjälpa till att röja landningsbanan på snö.
Jag fick tag i en lastbil med sop och blås efter och körde ikapp resten av gänget som redan var
ute och körde på bansystemet. Efter att vi kört ett tag på civila plattan så skulle vi ta banan.
När vi är och vänder i norra banänden och det är min tur att köra ut på banan igen så tittar
jag upp och till min förvåning ser jag att fälthållningsledaren som kör en saab som man mäter
friktionen och för att få fram bromsvärden med komma glidandes i väldigt hög hastighet (utan någon som helst 
kontroll) och innan jag hinner flytta min stora lastbil mer än någon meter innan det small ordentligt.
Jag klarade mig som tur var utan skador men tråkigt nog så blev det ambulansfärd för kollegan.
Som tur var så klarade han sig utan större skador, vilken man inte kan säga om hans eller mitt fordon.
En landningsbana är väl sista platsen man förväntar sig att vara med i en trafikolycka men
är det snorhalt så kan olyckor hända var som helst.

Läs mer på:
http://www.blt.se/nyheter/ronneby/fordon-krockade-pa-f-17(1143888).gm#articleimage-popup
eller:
http://www.mil.se/sv/I-Sverige/Utbildningsforband/Blekinge-flygflottilj-F-17/Nyheter/Trafikolycka-pa-F-17-/



Jobbade långpass idag med. Skulle gått rullbandstestet idag men eftersom jag fortfarande
känner mig halvkass och är seg som bara den så bestämde vi oss att skjuta på det.
Hade varit skönt att få det avklarat men vad ska man göra?

Är ledig imorgon, vilket är otroligt skönt. Vi får finbesök från stockholm.
Stephanies pappa, mamma och syster dyker upp någon gång på eftermiddagen och stannar till söndag.
Vi ska ut och äta på lördag och fira svärfar som fyllde år i veckan. Grattis!
Ska bli riktigt trevligt. Nu är det dags att krypa ner hos älsklingen som redan ligger i sängen...

Sleep tight....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0