När ska vi börja behandlar människor lika?

En riktigt seg söndag. Inte en av mina toppdagar precis. Känns som man
är för frisk för att vara sjuk men ändå för sjuk för för att vara frisk. 
Tvingade iaf ut mig själv på en mindre promenad med min tunga väska på kvällen.
Jobbar långpass imorgon så det får bli lite mer träning då.

Det är helt sjukt att även om vi lever i år 2009 och i ett demokratiskt land så klarar
man inte av att behandla människor lika. Ibland blir man nästan mörkrädd när man ser och
läser om hur otroligt trångsynta vissa människor är. Varför ska man hela tiden
ta upp vilken ras, religion osv man tillhör.

Det är helt fantastiskt att man inte åtalar poliserna nere i malmö för tjänstefel och
ger dom sparken. Det finns till och med på band. Jag har full förståelse för att man är
irriterad och arg för att folk kastar sten och tänder eld över allt men man måste kunna agera proffesionellt,
annars ska man nog överväga ett annat arbete. Folk ska inte behöva bli kallade "blattajävlar" eller
riskera att åka på stryk av polisen bara för att vissa hormanstinna människor inte kan
styra sina känslor.

Någon dag senare kommer det även fram att polisen använd namn som Neger Niggerson och
Oskar Neger i deras interutbildningar. Kom igen! Kan det verkligen vara så svårt att komma på
några mer lämpliga namn?  Besviken blir man. Respekt ger respekt!

Ska upp klockan 04.00 och jobba så jag har en träff med sängen just nu =)

"Conquer the devils with a little thing called love!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0